Władze miasta Krakowa, a dokładniej Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK), podjął współpracę z reprezentantami krakowskiej społeczności rowerowej. Celem tej współpracy była realizacja eksperymentu polegającego na szlifowaniu krawężników oraz powierzchni asfaltowej na trasie rowerowej usytuowanej przy krzyżówce al. Daszyńskiego i ul. Podgórskiej. Działania te miały na celu sprawdzenie, czy takie podejście mogłoby skutecznie zastąpić znacznie bardziej kosztowną operację przebudowy przejść dla rowerów.
W trakcie realizacji tego eksperymentu, przetestowano różne kąty szlifowania. Testy te miały na celu ustalenie, które z nich są najbardziej odpowiednie dla zapewnienia wygody jazdy dla cyklistów. Wszystko to dlatego, że przeprowadzenie pełnej przebudowy takich tras rowerowych wiązałoby się z ogromnymi kosztami. W związku z tym ZDMK postanowił zbadać, czy niewielka modyfikacja istniejących już krawędzi miałaby szansę okazać się równie skutecznym rozwiązaniem.
W tym momencie, przed ZDMK stoi jeszcze decyzja co do wyboru ostatecznej technologii, która miałaby za zadanie przeprowadzenie szlifowania. Ostateczne werdykty co do skuteczności tego rozwiązania, a także o priorytetowych lokalizacjach dla tego rodzaju działań, zostaną przekazane przez rowerzystów w najbliższym czasie.