Po siedmiu latach eksploatacji, 20 pojazdów elektrycznych należących do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Krakowie, ma zostać wyposażonych w nowe akumulatory. Te zakupione jako nowe w 2017 roku maszyny zostaną zmodernizowane, co ma przyczynić się do zwiększenia ich zasięgu do minimum 150 kilometrów na jednym ładowaniu.
Przetarg na tak zwany „retrofit”, czyli wymianę magazynów energii, ogłosiło krakowskie MPK. Postępowanie dotyczy autobusów marki Solaris i obejmuje nie tylko wymianę baterii trakcyjnych, ale też aktualizację oprogramowania systemu zarządzania baterią (BMS). Wszystko to jest konieczne, aby poprawić wydajność i długotrwałość autobusów elektrycznych, które zostały oryginalnie zakupione już w 2017 roku.
Jak zaznacza Paweł Rygas, ogłoszenie przetargu na modernizację siedmioletnich autobusów może budzić pewne wątpliwości co do trwałości pojazdów elektrycznych. W końcu ich cena jest dwukrotnie wyższa w porównaniu do autobusów z silnikami Diesla. Mimo to, krakowskie MPK postanowiło zainwestować w nowe baterie, by dalej korzystać z zalet ekologicznej komunikacji miejskiej.