15 grudnia 2024 roku na styku Osiedla Piastów i Batowic, małej miejscowości leżącej pod Krakowem, nastąpiło oficjalne otwarcie nowego przystanku kolejowego. Znacznie skróci on czas podróży pomiędzy Nową Hutą a sercem metropolii krakowskiej. Poza tym, mieszkańcy mogą korzystać z dwóch innych, niedawno ukończonych stacji: Kraków Kościelniki oraz Kraków Przylasek Rusiecki.
Rok wcześniej, w 2023, PKP PLK podjęły współpracę z firmą Swietelsky Rail Polska w celu realizacji projektu przystanku kolejowego Kraków Piastów. Pozwolenie na rozpoczęcie budowy uzyskano w marcu 2024 roku, po czym prace ruszyły pełną parą. Skutkiem tego była możliwość uruchomienia stacji z trzema peronami, schodami i windami jeszcze przed okresem świątecznym. Od dnia otwarcia, 15 grudnia 2024 r., przystanek został uwzględniony w obowiązującym rozkładzie jazdy Kolei Małopolskich. Pierwsze pociągi linii SKA2 zaczęły zatrzymywać się na tej stacji w trakcie swojej trasy Kraków – Miechów – Sędziszów. To znacząca zmiana dla komunikacji w tym rejonie miasta, chociaż nie wszyscy mieszkańcy są zadowoleni, ponieważ ich domy nie są bezpośrednio skomunikowane z nowym przystankiem.
Na Osiedlu Piastów istnieje dobrze rozwinięta sieć komunikacyjna łącząca to miejsce z innymi częściami Nowej Huty oraz pozostałymi dzielnicami Krakowa. Niemniej jednak, podróż po zatłoczonych i zakorkowanych ulicach może być uciążliwa i długotrwała. Chociaż tramwaje regularnie odjeżdżają od pętli znajdującej się na dawnym krańcu osiedla, ich trasy są tak skonstruowane, że dojazd do centrum Krakowa zajmuje około 40 minut.
W ostatnich latach Osiedle Piastów dynamicznie się rozbudowywało. Na terenach, które wcześniej były użytkowane przemysłowo, pomiędzy starą częścią osiedla a linią kolejową, powstało ogromne osiedle mieszkalne. Zamieszkało je kilka tysięcy nowych lokatorów, którzy najbardziej skorzystają na nowej stacji kolejowej. Ta jest bowiem położona najbliżej ich budynków. Niemniej jednak, stacja z pewnością zostanie doceniona także przez innych mieszkańców, bowiem transport publiczny nie jest w stanie zapewnić tak szybkiego dojazdu do dworca głównego w Krakowie, który teraz zajmuje tylko 8-10 minut.