Pięć przodujących firm podjęło decyzję o udziale w konkursie na wykonanie techniczno-ekonomiczno-środowiskowego opracowania dla projektowanej arterii komunikacyjnej – drogi ekspresowej S7, która ma połączyć Kraków z Myślenicami. Kwestia ta cieszy się ogromnym zainteresowaniem, gdyż oprócz aspektów technicznych i ekonomicznych, bierze ona pod uwagę także wpływ na środowisko.
Właściwe zaprojektowanie takiej infrastruktury wymaga nie tylko umiejętności fachowych, ale także głębokiego zrozumienia różnorodnych kwestii, które mogą wpłynąć na wybór najkorzystniejszego rozwiązania. Przygotowane przez firmy studium ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie, które spośród przedstawionych alternatyw będzie najbardziej optymalne. Projekt budowy tej drogi generuje wiele emocji i kontrowersji.
Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu: ponad rok temu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad publicznie przedstawiła sześć możliwych scenariuszy dla przebiegu drogi ekspresowej S7 łączącej Kraków i Myślenice. Niestety, żadne z proponowanych rozwiązań nie zdobyło poparcia – gminy, przez które propozycje trasy miały przechodzić, były przeciwne.