Projekt "Oszczędź siebie" – zachęta do ekologicznego stylu życia od Uniwersytetu Ekonomicznego, Akademii Sztuk Pięknych i Urzędu Miasta Krakowa

W piątek oficjalnie ruszyła społeczna kampania „Oszczędź siebie”. Jest to inicjatywa, którą współtworzą Uniwersytet Ekonomiczny, Akademia Sztuk Pięknych oraz Urząd Miasta w Krakowie. Celem akcji jest promowanie oszczędzania energii elektrycznej i wody.

O projekcie mieszkańcy Krakowa będą mogli dowiedzieć się z grafik dostępnych w autobusach, tramwajach oraz przestrzeni miejskiej. Informacje na temat kampanii pojawią się także na stronach internetowych urzędu miasta oraz na profilach społecznościowych organizatorów. Materiały graficzne oraz zalecenia zostały przygotowane przez studentów.

Inicjatorem całego projektu jest prof. Łukasz Mamica z Uniwersytetu Ekonomicznego. Podczas inauguracji kampanii podkreślił istotność problemu nadmiernego zużycia energii i konsekwencje niewłaściwego gospodarowania zasobami naturalnymi. Wskazał również na serię plakatów prezentujących katastroficzne scenariusze dla świata, które mogą stać się rzeczywistością, jeśli społeczeństwo nie zdecyduje się na zmniejszenie zapotrzebowania na energię oraz przejście z konwencjonalnych paliw kopalnych na odnawialne źródła energii.

Prace graficzne studentów Akademii Sztuk Pięknych, które są częścią kampanii, można podziwiać do 5 maja na wystawie w holu Pawilonu Sportowego Uniwersytetu Ekonomicznego.

Dodaj komentarz