Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) w Krakowie rozważa wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania, mającego na celu poprawę dostępności komunikacji miejskiej w częściach miasta, które są obecnie słabo obsługiwane przez istniejącą sieć. Specjalny autobus na zamówienie miałby funkcjonować dzięki aplikacji mobilnej, gdzie pasażerowie mogliby zdefiniować swoje miejsce odbioru oraz godzinę, pod którą chcieliby skorzystać z usługi.
Mimo że krakowskie ulice obsługiwane są przez blisko 200 linii komunikacji miejskiej, nadal istnieją obszary, które borykają się z niewystarczającym dostępem do transportu publicznego. Przykładem takiego obszaru jest Prądnik Biały. Rozwiązaniem tego problemu miałby być innowacyjny autobus mieszczący w sobie cechy tele-busa i taksówki.
Ambitny plan ZTP zakłada uruchomienie tej usługi już za rok, choć na tym etapie nie jest jeszcze określone, po których częściach miasta te szczególne autobusy będą kursowały. Choć projekt nie został jeszcze w pełni zaimplementowany, cieszy się on już dużym entuzjazmem ze strony mieszkańców miasta.
Oczywiście, realizacja tak nowatorskiego rozwiązania wymaga sporego zaangażowania finansowego. Działania w kierunku oszacowania kosztów uruchomienia pilotażowego programu są obecnie prowadzone przez urzędników. Wskazano również, że miasto ma szansę otrzymać fundusze na ten cel od Komisji Europejskiej, a mianowicie 1,5 miliona złotych.