Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie przekazało informację o dostarczeniu ostatniego, sześćdziesiątego tramwaju Lajkonik II. Ten nowoczesny tramwaj jest częścią zamówienia zrealizowanego przez Stadler Polska, zgodnie z zawartym wcześniej kontraktem.
Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie, poinformował w środę o przybyciu ostatniego tramwaju. Pojazd został przewieziony w nocy na specjalnej platformie do zajezdni tramwajowej w Nowej Hucie. Tam zostanie on rozładowany i poddany niezbędnym procedurom przygotowawczym przed wprowadzeniem go do eksploatacji na krakowskich trasach.
Nowe tramwaje mają na celu zastąpienie starszych modeli z wysoką podłogą. Jak wynika z umowy, tramwaje te są kontynuacją wcześniej produkowanej serii Tango Kraków Lajkonik. Są to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe wyposażone w cztery wózki jezdne. Charakteryzują się one także szerszymi niż standardowe drzwiami wejściowymi o szerokości 1400 mm, co ma na celu umożliwienie szybszej wymiany pasażerów.