Ruch tramwajów do pętli „Mistrzejowice” ma zostać przywrócony od poniedziałku, 25 listopada. Przesunięcie daty wznowienia ruchu jest efektem nieprzewidzianych komplikacji napotkanych podczas testowania nowego układu trakcyjnego. O tych problemach poinformowała firma Gülermak, która odpowiada za realizację projektu nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Niekorzystne warunki atmosferyczne miały wpływ na opóźnienie w odbiorze technicznym trakcji na pętli „Mistrzejowice”, co zostało potwierdzone w oficjalnym komunikacie firmy Gülermak.
Złe warunki pogodowe, w tym niskie temperatury oraz opady deszczu i śniegu, znacząco utrudniły prace związane z trakcją, które były prowadzone bez przerwy zarówno w ciągu dnia, jak i nocy. Wykonawca projektu zaznaczył, że prace te okazały się bardzo skomplikowane do przeprowadzenia, a jednym z kluczowych priorytetów jest dla nich utrzymanie standardów bezpieczeństwa, które również wpłynęło na opóźnienie przeprowadzania niezbędnych testów technicznych.
W efekcie, próbne jazdy tramwajem i regularne kursowanie linii do tej pętli zostało przesunięte. Pierwotnie planowano wznowienie ruchu już 23 listopada, ale najnowsze wiadomości wskazują, że tramwaje będą mogły obsługiwać pętlę „Mistrzejowice” dopiero od poniedziałku, 25 listopada.
Na trasie znów pojawi się linia tramwajowa nr 14. Tramwaje na tej linii mają kursować co 15 minut w dni robocze i co 20 minut w weekendy.
Z powodu trwających prac budowlanych w rejonie pętli, ruch tramwajów na odcinku „Miśnieńska” – „Mistrzejowice” – „Miśnieńska” będzie się odbywał jako przejazd techniczny, czyli bez transportu pasażerów.