Od momentu rozpoczęcia budowy nowej trasy tramwajowej do Mistrzejowic minął już jeden miesiąc. Przez ten okres, główne działania podjęte przez ekipy budowlane skupiały się na przygotowaniu terenu pod renowację infrastruktury podziemnej, a także obszaru przeznaczonego pod budowę przyszłego torowiska. Paralelnie do tych działań, miejsce miały protesty lokalnych społeczności i aktywistów, którzy sprzeciwiali się wycince drzew planowanej w ramach realizacji tego przedsięwzięcia.
„Pierwszym krokiem było odpowiednie przygotowanie terenu, co powiązane było z koniecznością usunięcia wszelkich elementów mogących powodować kolizje. Zmusiło to do decyzji o wyburzeniu kilku obiektów użytkowych oraz wycinki drzew”, wyjaśnia Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak. „Dodatkowo, rozpoczęliśmy już prace nad przebudową sieci kanalizacyjnej na południowo-wschodniej części ronda Polsadu i rozebraliśmy wał ziemny przy ulicy Krzesławickiej”, dodaje. Na zakończenie Dziobek informuje, że niebawem mają ruszyć prace główne, a w związku z tym zainicjowany został proces inwentaryzacji budynków w najbliższym sąsiedztwie inwestycji.
Urząd Miasta Krakowa informuje jednocześnie, że wszyscy mieszkańcy, którzy chcieliby przeprowadzić inwentaryzację swoich nieruchomości (położonych w bliskim sąsiedztwie planowanej inwestycji), nadal mogą zgłosić chęć udziału w tym procesie.