Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Krakowie wydało zaproszenie do składania ofert w przetargu, który ma na celu leasing 45 autobusów przez okres osiem lat. Po upływie tego okresu, MPK będzie miało możliwość dokonania zakupu tych maszyn. Wszystkie pojazdy powinny być napędzane za pomocą silników spalinowych.
Procedura przetargowa została podzielona na trzy etapy. Pierwszy z nich obejmuje dostawę dwudziestu pięciu autobusów miejskich, które są napędzane silnikami spalinowymi. Następny krok to dostawa dwunastu autobusów do obsługi zarówno linii miejskich, jak i tych biegnących poza granicami miasta, również z silnikami spalinowymi. Ostatni etap przewiduje dostawę ośmiu mniejszych autobusów typu midi. Te również powinny być napędzane silnikami spalinowymi i mają służyć do obsługi linii miejskich.
MPK planuje wynajem 25 niskopodłogowych pojazdów przeznaczonych do obsługi linii miejskich. Ich długość powinna wynosić od 11,8 do 13,5 metra, a szerokość – 2,55 metra. Autobusy te winny mieć pojemność minimum 80 pasażerów, z których 28 będzie mogło zasiąść. Oczekiwane ustawienie drzwi to 2-2-2, a maksymalna wysokość wejścia ma wynosić 340 mm. MPK wymaga także, aby autobusy były wyposażone w jedno miejsce dla wózka dziecięcego i jedno dla wózka inwalidzkiego, poręcze ze stali nierdzewnej z oznaczeniem LED, przesuwne lub uchylne okna, klimatyzację, ładowarki USB, tablice informacyjne LED i LCD dla pasażerów, system zapowiedzi automatycznych, kasownik, system nagłośnienia, monitoring z kamerami zewnętrznymi oraz system wyświetlania reklam. MPK oczekuje również silnika o mocy od 190 do 260 kW.