Modernizacja torowisk w Krakowie: wpływ na organizację ruchu w dzielnicach Stare Miasto i Bieżanów-Prokocim

W mieście Kraków ruszyły kolejne prace związane z modernizacją torowisk, tym razem w dzielnicach I – Stare Miasto oraz XII – Bieżanów-Prokocim. Celem tych prac jest poprawa komfortu podróżowania dla mieszkańców i turystów. Zmieniono również organizację ruchu, a zmiany te weszły w życie 20 lipca.

Prace odbywały się na ulicy Westerplatte od 20 do 27 lipca, gdzie przeprowadzono regenerację styków szyn. W tym samym czasie Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej (MPEC) realizowało zaplanowane prace na swojej sieci. Początkowo prace MPEC miały być wykonane metodą bezrozkopową, ale po odkryciu pozostałości zabytkowego młyna na głębokości około 4,20 m pod ulicą Westerplatte, Wojewódzki Konserwator Ochrony Zabytków zdecydował o ich realizacji metodą rozkopową.

Zmiany w organizacji ruchu obejmowały: zamknięcie dla ruchu samochodowego ul. Westerplatte od ul. Wielopole do ul. Mikołaja Kopernika (nie dotyczyło to dojazdu do posesji nr 17 – 20 na ul. Westerplatte, z możliwością wyjazdu z ul. Zyblikiewicza w prawo, w ul. Westerplatte), zamknięcie chodnika po zachodniej stronie ul. Westerplatte (planty) na odcinku: ul. Wielopole – ul. Mikołajska, zmiana kierunku ruchu na ul. Librowszczyzna oraz objazd do ul. św. Gertrudy poprzez ulice Pawią, św. Kalinowskiego, rondo Krzysztofa Kozłowskiego, ul. Lubomirskiego, rondo Mogilskie, al. Powstania Warszawskiego, rondo Grzegórzeckie, ul. Grzegórzecką, ul. Dietla i św. Sebastiana. Dodatkowo zawieszono ruch tramwajowy i utworzono przystanek tymczasowy na ul. Basztowej, w rejonie ul. Szpitalnej.

Dodaj komentarz