Lotnisko Kraków Airport z 25% wzrostem obsługi pasażerów i ambicją rozbudowy

Kraków Airport, jedno z największych lotnisk w Polsce, pobiło kolejny rekord obsługi pasażerów. W marcu br. port lotniczy obsłużył niemal 988,2 tysiąca osób, co stanowi wzrost o aż 25% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku – informuje prezes portu, Łukasz Strutyński.

Pod kierownictwem Strutyńskiego, Kraków Airport odnotowuje regularne wzrosty. Jak mówi prezes, marzec nie jest wyjątkiem i utrzymuje trend wysokich wyników. Od początku tego roku, przez bramy lotniska przewinęło się już ponad 2,641 miliona pasażerów.

Długoterminowa wizja rozwoju Kraków Airport zakłada ciągłe rekordy. „Sukces ten jest dowodem na to, że nasze plany rozwoju są słuszne. Potwierdzają to zarówno nasi pasażerowie, jak i partnerzy, czyli przewoźnicy lotniczy, którzy chętnie rozszerzają swoją siatkę połączeń z naszym lotniskiem” – podkreśla prezes Strutyński.

Szef Kraków Airport wskazuje również na ambitne projekty inwestycyjne planowane na najbliższe lata. Wspomina o zaplanowanej rozbudowie terminalu pasażerskiego, która będzie realizowana etapami. Pierwsza część od strony zachodniej jest planowana do ukończenia w latach 2028-2029 i ma zwiększyć zdolność obsługi do 16 milionów pasażerów. Całość rozbudowy ma być finalizowana w 2031 roku i przewiduje się, że nowy obiekt będzie mógł obsłużyć aż 19 milionów pasażerów rocznie.

Dodaj komentarz