W najbliższych dniach na terenie Krakowa zwiększy się strefa, w której będą gromadzone pozostawione bez opieki hulajnogi. Pragniemy przypomnieć, że umowa podpisana z dostawcami w ubiegłym roku nadal jest ważna. Dzięki temu, obszar w obrębie drugiej obwodnicy nadal jest zarządzany w taki sposób, że można zgłaszać jednoślady zostawione poza wyznaczonymi stacjami.
Aktualnie, aż do końca marca 2024 roku, za przeniesienie niewłaściwie zaparkowanych hulajnóg odpowiedzialne są służby dostawców. Jeśli nie dopełnią swoich obowiązków, pracownicy ZTP będą mogli przemieścić pojazdy. Firmy, które oferują wynajem elektrycznych hulajnóg, nadal muszą płacić opłaty za przestrzeń wykorzystywaną do działalności (tzn. wynajem terenu na stacje mobilne). Aktualnie czterech operatorów ma podpisane takie umowy z miastem: Bolt, Lime, Tier oraz od 1 marca 2024 roku – nowy operator, Traficar. Każdy z nich opłaca miastu czynsz w wysokości 4226,92 zł brutto miesięcznie za dzierżawę.
Obecnie trwają ostatnie etapy finalizacji umowy z operatorami na nadchodzący sezon, która ma wejść w życie z początkiem kwietnia 2024 roku. Dokument ten przewiduje między innymi, że: