Według informacji przekazanych przez krakowski urząd miasta, stolica Małopolski zanotowała wzrost liczby autobusów elektrycznych w swojej flocie. Dodatkowo, miasto konsekwentnie dąży do rozbudowy sieci stacji ładowania, które umożliwią efektywne doładowanie akumulatorów tych pojazdów między wyznaczonymi kursami.
Planami Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, obecnie dysponującego 121 autobusami na prąd, jest budowa siedmiu nowych stacji szybkiego ładowania, a także co najmniej 35 punktów do ładowania o mniejszej mocy.
Na przypomnienie rzecznika MPK w Krakowie, Marka Gancarczyka, zasługuje fakt, że obecnie autobusy o zerowej emisji mogą korzystać z usług ośmiu stacji ładowania rozlokowanych w różnych częściach miasta. Na tych stacjach działa obecnie 14 ładowarek o dużej mocy.
Gancarczyk zapowiedział wzrost liczby dostępnych stacji ładowania – według planów ma powstać siedem dodatkowych punktów szybkiego ładowania, które umożliwią kierowcom doładowanie baterii autobusów między realizacją kolejnych kursów.
Pierwsza z nowych stacji ładowania ma powstać jeszcze w bieżącym roku na pętli Rżąka. Kolejne punkty szybkiego doładowania mają zostać zlokalizowane na pętlach Azory, Wzgórza Krzesławickie oraz przy al. Przyjaźni. Jest również planowany wzrost liczby stacji ładowania na pętli osiedla Kurdwanów.