Proces rekrutacyjny na stanowiska dyrektorskie w krakowskim urzędzie miejskim zakończył się pomyślnie. Nowo utworzone departamenty, które rozpoczęły swoją działalność 1 lutego, są już pełnoprawnymi jednostkami Urzędu Miasta.
Zarządzenie o powstaniu nowych departamentów wydał prezydent Krakowa 21 listopada 2024 roku. Zgodnie z zarządzeniem nr 3005/2024, te nowo utworzone jednostki miast mają za zadanie koordynować działania poszczególnych komórek organizacyjnych w obrębie urzędu.
Podczas konferencji prasowej 30 października prezydent Aleksander Miszalski wyjaśnił intencje stojące za tą zmianą struktury. Jak powiedział, celem jest usprawnienie funkcjonowania urzędu poprzez eliminację dublujących się kompetencji i możliwość oszczędności budżetowych. Prezydent podkreślił również wagę wprowadzenia profesjonalnego zarządzania do struktury urzędu, co niewątpliwie będzie wymagało angażowania menedżerów o nowoczesnym podejściu do zarządzania.
Konkursy na stanowiska dyrektorów departamentów zostały przeprowadzone przez Wydział Organizacji i Nadzoru Urzędu Miasta Krakowa. Wyłonieni w ten sposób dyrektorzy będą bezpośrednio podlegać prezydentowi miasta oraz jego zastępcom, a ich prace będą nadzorowane merytorycznie.