Współpraca Zarządu Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) z przedstawicielami lokalnej społeczności rowerowej zaowocowała przeprowadzeniem eksperymentu. Szlifowanie asfaltu i krawędzi na przejeździe rowerowym, znajdującym się na skrzyżowaniu ulicy Podgórskiej i alei Daszyńskiego, miało miejsce w ramach testów mających ocenić skuteczność takiego rozwiązania. Celem próby było sprawdzenie, czy modyfikacja istniejących elementów infrastruktury może zastąpić finansowo obciążające prace rekonstrukcyjne.
Podczas eksperymentalnego testu przeprowadzono analizę różnych kątów szlifowania, aby ustalić, które z nich zapewniają najwyższy poziom komfortu dla użytkowników rowerów. W kontekście potencjalnie wysokich kosztów związanych z remontem takich przejazdów, ZDMK podjął inicjatywę, mającą na celu sprawdzenie, czy dostosowanie krawędzi może być wystarczającym rozwiązaniem. Decyzja odnośnie ostatecznej technologii realizacji tego typu szlifowania musi zostać jeszcze podjęta. W najbliższym czasie, na podstawie ocen rowerzystów, zostanie zidentyfikowana skuteczność takiego rozwiązania oraz lista priorytetowych miejsc do modyfikacji.
Warto przypomnieć, iż 3 września odbyło się spotkanie Zarządu Dróg Miasta Krakowa z przedstawicielem aktywistów rowerowych. Miejsce narady stanowił gabinet Stanisława Kracika, zastępcy prezydenta miasta odpowiedzialnego za infrastrukturę drogową, pieszą oraz rowerową. Głównym celem spotkania było omówienie problemów dotyczących przejazdów rowerowych w Krakowie, ze szczególnym naciskiem na kwestię wysokich krawężników stanowiących utrudnienie dla ruchu rowerowego. Grupa aktywistów rowerowych już wcześniej podnosiła tę kwestię, organizując nocne mikronajazdy mające na celu uświadomienie społeczności skali problemu oraz potrzeby dostosowania istniejącej infrastruktury do obecnych standardów.