Ekspansja infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Krakowie

Pojawią się nowe stacje do ładowania baterii autobusów elektrycznych za pomocą pantografu w Krakowie. Będzie to miejsce zarówno dla szybkiego, jak i powolnego procesu ładowania, co przyczyni się do bardziej efektywnego użycia zeroemisyjnych pojazdów przez lokalnego przewoźnika.

Na terenie zajezdni autobusowej Wola Duchacka, gdzie obecnie stacjonuje 121 elektryków, rozpoczęto już budowę nowych punktów ładowania. Budimex, odpowiedzialny za ten projekt, planuje zrealizować pierwszy etap prac, który obejmować będzie budowę 35 stanowisk wolnego ładowania przez pantograf do końca bieżącego roku. W drugim etapie na tym samym terenie powstanie dodatkowe 25 stanowisk.

Tymczasem, prace również postępują nad budową stanowisk do szybkiego ładowania przez pantograf. Dwa takie miejsca powstają na terenie pętli „Kurdwanów” przy ulicy Stojałowskiego. Firma Mostostal realizuje ten projekt, a zgodnie z planem, urządzenia powinny być gotowe i dostarczone dla MPK do testowania w grudniu tego roku. Oznacza to, że na tej pętli kierowcy będą mieli do dyspozycji cztery stacje szybkiego ładowania, gdyż dwie takie stacje są już w użyciu od września 2023 roku.

W najbliższym czasie rozpocznie się budowa stacji do szybkiego ładowania na dwóch innych pętlach. Do końca bieżącego roku na pętli „Azory” powstaną trzy takie stacje, a na pętli „Rżąka” – jedna.

Po zakończeniu wszystkich inwestycji, do końca 2025 roku, MPK SA w Krakowie na terenie zajezdni autobusowej Wola Duchacka będzie miało do dyspozycji łącznie 142 stanowiska do wolnego ładowania przez pantograf lub wtyczkę. Ponadto, na terenie całego miasta od przyszłego roku funkcjonować będzie aż 20 szybkich ładowarek przez pantograf.

Dodaj komentarz