Edukacja w Krakowie promuje szacunek i tolerancję – nowa inicjatywa miejska

W związku z Dniem Edukacji Narodowej, prezydent Krakowa Aleksander Miszalski wspólnie z Maria Klaman, która jest jego zastępczynią, kieruje serdeczne życzenia do wszystkich ludzi, którzy angażują się w rozwój edukacji w tym mieście. Ten dzień jest dla miasta okazją do podkreślenia znaczenia pracy tych osób i realizacji projektów mających na celu wsparcie ich codziennych działań. Od tego dnia, miejska kampania Respektuj, stworzona przez Dariusza Martynowicza, laureata tytułu Nauczyciela Roku 2021, ma przypominać o kluczowych wartościach społecznych, takich jak szacunek, empatia i tolerancja.

Osoby, które otrzymują życzenia i pozdrowienia, to nie tylko dyrektorzy placówek oświatowych, pracownicy przedszkoli, szkół i innych instytucji edukacyjnych, nauczyciele oraz uczniowie i ich rodzice. To także liczne osoby zaangażowane w działania nieformalne, stanowiące integralną część procesu edukacyjnego. Jak zauważył Aleksander Miszalski, prezydent Krakowa: „Jak Państwo wiedzą, sam wielokrotnie – jeszcze jako poseł – wspierałem te tematy. Potrzebujemy nareszcie stworzyć lepszą przestrzeń do wspólnych działań”.

Prezydent Krakowa dodaje: „Chcemy, aby krakowska edukacja była bardziej nowoczesna. Odpowiadająca oczekiwaniom mieszkanek i mieszkańców. Potrzebujemy również bardziej wspierać edukację antydyksryminacyjną i obywatelską wśród uczennic i uczniów, ale też zadbać o dobrostan nauczycielek i nauczycieli”.

Dzień Edukacji Narodowej jest doskonałym momentem na rozpoczęcie nowych, kluczowych działań mających na celu wsparcie krakowskiej edukacji. Dlatego właśnie teraz rusza miejski projekt Respektuj, zapoczątkowany przez Dariusza Martynowicza. Kampania ta jest skierowana głównie do nauczycieli, szkół i innych placówek edukacyjnych. Składają się na nią działania antyprzemocowe i antydyskryminacyjne, które będą kierowane do nauczycieli oraz uczniów. Dzięki temu możliwe będzie skupienie się na pielęgnacji wartości społecznych i zachowań budujących pozytywne relacje w środowisku szkolnym.

Dodaj komentarz