Droga ekspresowa S7, łącząca Nową Hutę z węzłem Grębałów, będzie przechodzić pod konstruowanym obecnie wiaduktem. Przewiduje się, że ten fragment trasy zostanie oddany do użytku publicznego pod koniec wiosny, między majem a czerwcem, zgodnie z planami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Dodatkowo, oczekuje się, że połączenie węzła Grębałów z węzłem Mistrzejowice zostanie otwarte dla ruchu drogowego około połowy roku 2026, co umożliwi pełne zamknięcie obwodnicy Krakowa.
Prace budowlane na al. Solidarności prowadzone są przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa i dotyczą torowiska. Mimo że roboty te są już w zaawansowanej fazie, spodziewany jest ich koniec na początku szeregów prac realizowanych przez GDDKiA. Przewiduje się także utworzenie nowego przystanku autobusowego przy Zalewie Nowohuckim na tym odcinku.
Węzeł Grębałów jest kluczowym elementem 18,3-kilometrowej trasy od Widomej do Nowej Huty. Trasa ta dzieli się na dwa odcinki, które są zróżnicowane pod względem otoczenia. Pierwszy, nazywany „pozamiejskim”, ma długość 11,2 km i przechodzi głównie przez obszary rolnicze. Do tej pory, budowa tego odcinka jest już na etapie zaawansowanym, z 68% postępu prac. Ta sekcja drogi będzie posiadała dwa pasy ruchu w obu kierunkach, a na niej powstaną dwa węzły: Łuczyce i Raciborowice.