Opóźnienia w przebudowie pętli tramwajowej w Mistrzejowicach jako część dużej inwestycji komunikacyjnej

W Mistrzejowicach miała zostać zakończona przebudowa pętli tramwajowej do końca wakacji. Ta praca jest częścią znacznie większego projektu, który obejmuje budowę nowej linii tramwajowej między Meissnera a Mistrzejowicami. Oczekiwano, że kiedy prace zostaną zakończone, pasażerowie będą mogli korzystać z lepszego połączenia z centrum miasta. Niestety, prace nie zakończyły się na czas, a alternatywny wzmacniacz komunikacji autobusowej nie został jeszcze wprowadzony. Teraz mieszkańcy mogą tylko mieć nadzieję, że prace zostaną zakończone przed świętami lub przed 2025 rokiem, chociaż wszystko zależy od warunków pogodowych.

Zdjęcia wykonane dronem pokazują, że ciężko jest sobie wyobrazić ukończenie prac na pętli w przyszłym miesiącu, czyli w drugiej połowie listopada. To był orientacyjny termin podany podczas ostatniej rady budowy z udziałem mieszkańców. Ta inwestycja, która miała być zrealizowana szybko, znacznie się przeciągnęła. Chociaż można zauważyć częściowy postęp w budowie torów i szyn na pętli, nie jest jeszcze całkowicie gotowa. Brakuje także dróg dojazdowych do pętli, a teren budowy nie wygląda na końcowy etap projektu. Mimo obiektywnych przeszkód, najbardziej zaskakujące jest to, że miasto nie podjęło działań, aby wesprzeć komunikację, widząc, że węzeł komunikacyjny w Mistrzejowicach nie będzie gotowy na czas.

Nowa linia KST IV o długości około 4,5 kilometra połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. Jest to pierwsza inwestycja transportowa tej skali w Polsce realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Projekt obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Planowane są również budowa tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowa pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Zarząd Dróg Miasta Krakowa jest odpowiedzialny za projekt ze strony miasta. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

Dodaj komentarz