4 września tego roku przypadała pierwsza rocznica od dnia, kiedy rozpoczęto regularne przewozy tramwajowe do Górki Narodowej. W ciągu tych dwunastu miesięcy, korzystanie z publicznego transportu na tej trasie wybrało ponad 6 milionów pasażerów.
Na trasie do Górki Narodowej obecnie jeżdżą tramwaje z linii numer 18, 50 oraz zastępczej linii numer 75. Dominującym typem wagonów są Stadler Tango Lajkonik, jednak w przewozach wykorzystywane są również Bombardiery NGT8 oraz Pesy Krakowiak. Z kolei wagony typu EU8N oraz składy E1 + C3 obsługują linię zastępczą.
Od 4 września 2023 roku do końca sierpnia 2024 roku przez trasę przejechało blisko 163 500 planowanych kursów tramwajowych. Oznacza to, że na nowo wybudowanym odcinku od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej pokonano około 686 tysięcy rozkładowych kilometrów. Od momentu uruchomienia regularnych połączeń na tej trasie, z usług tramwajowych skorzystało ponad sześć milionów pasażerów.
Pragniemy przypomnieć, że linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej, która została zbudowana w latach 2020–2023, obejmuje 5,5 kilometra podwójnego torowiska (co daje łącznie 11 km tras tramwajowych), 23 perony tramwajowe oraz nowy węzeł przesiadkowy na Górce Narodowej i przebudowany węzeł na Krowodrzy Górce. Ponadto, dla korzystających z komunikacji miejskiej udostępniono trzy parkingi P+R z około 660 miejscami parkingowymi, w tym specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz stacje do ładowania samochodów elektrycznych. W ramach realizacji projektu wybudowano również nowe fragmenty ulic, takie jak nowy odcinek ulicy Pachońskiego oraz ulice gen. Sosabowskiego i Ździebły-Danowskiego. Przeprowadzono także gruntowną przebudowę ulicy Opolskiej, w której powstał dwukomorowy tunel drogowy. Dla rowerzystów przygotowano około 6,3 kilometrów nowych dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. W trosce o środowisko naturalne posadzono około 3,5 tysiąca drzew i około 41 tysięcy krzewów.