Pracownicy komunikacji miejskiej w Krakowie przeprowadzili wymianę historycznych tramwajów z ich odpowiednikami z Poznania i Warszawy. W krakowskiej flocie pojawiły się pojazdy typu 102Na ze stolicy Wielkopolski oraz warszawski model 13N. Tymczasem, wagon GT6, pochodzący z Norymbergii, udał się na odwiedziny do stolicy naszego kraju.
Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich, wyjaśnił, że po ubiegłorocznej wymianie zdecydowano się na kontynuację tej inicjatywy, tym razem skupiając się na bardziej pojemnych modelach. Do Warszawy przybył w nocy tramwaj GT6 o numerze 187, który ma już za sobą 61 lat historii i swoje początki miał w Norymbergii. W latach 90-tych XX wieku, Kraków zakupił aż 44 takie wozy. Pierwszy z nich dotarł do stolicy Małopolski w 1994 roku.
Wagon GT6, który trafił do Warszawy na okres letni, został wyprodukowany w 1963 roku. Jak informują przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, jest on zachowany w oryginalnym stanie, z autentycznym wyposażeniem i malowaniem, charakterystycznym dla niemieckich pojazdów tego typu. W związku z jego przybyciem, rozpoczęto szkolenia dla motorniczych – dodaje Dutkiewicz.
Z kolei Kraków zdecydował się na przyjęcie jednego z najbardziej ikonicznych warszawskich tramwajów. Do Krakowa trafił wagon serii 13N o numerze 503, który jest pierwszą „warszawską parówką”, jak mówi Maciej Dutkiewicz.
Współpraca między MPK Kraków a przewoźnikami z Poznania i Warszawy ma na celu promowanie historii pojazdów komunikacji miejskiej w Polsce. Historyczne wagony, wymienione pomiędzy tymi trzema miastami, będą obsługiwać sezonowe linie historyczne podczas całego okresu letniego.