W konkursie na dostawę 45 nowych pojazdów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Krakowie, który ma na celu zmodernizowanie floty autobusowej miasta, zaprezentowały się dwie grupy oferentów. Przetarg obejmował zakup autobusów w formie leasingu i został podzielony na trzy odrębne sekcje, biorąc pod uwagę różne długości pojazdów oraz typ napędu – hybrydowy lub spalinowy.
Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK, poinformował w czwartek, że zamówienie składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy 25 standardowych autobusów o długości około 12 metrów, które zostaną głównie wykorzystane do obsługi linii miejskich. Następnie, druga sekcja przetargu obejmuje 12 autobusów tej samej długości, jednak szczególnie dobranych do obsługi linii aglomeracyjnych. Końcowa część przetargu dotyczy ośmiu mniejszych autobusów, tzw. midi, o długości około 9 metrów, które będą kursować po rejonach miasta, gdzie trudno jest manewrować większymi pojazdami.
Konsorcjum składające się z Huty Stalowej Woli Oddział Autosan w Sanoku i Millennium Leasing przedstawiło propozycję na dostarczenie ośmiu autobusów midi o napędzie spalinowym. Ich oferta wynosi blisko 17,8 milionów złotych brutto.
Z drugiej strony, firma Solaris Bus & Coach we współpracy z Millennium Leasing zaprezentowała dwie oferty. Pierwsza dotyczy dostawy 25 hybrydowych autobusów o długości około 12 metrów, przede wszystkim do obsługi linii miejskich, za co chcą otrzymać ponad 66,3 miliona złotych brutto. Druga oferta to dostawa 12 hybrydowych autobusów o tej samej długości, ale przeznaczonych do obsługi linii aglomeracyjnych, której wartość wynosi ponad 31,7 milionów złotych brutto.