PKP Polskie Linie Kolejowe formalizowały kontrakt na opracowanie projektu nowej trasy kolejowej łączącej Kraków i Myślenice, jako część programu rządowego o nazwie „Kolej Plus”. Umowa opiewa na kwotę przekraczającą 22 miliony złotych, a jej realizacja ma potrwać 35 miesięcy.
W poniedziałek rzecznik prasowy PKP PLK, Piotr Hamarnik, poinformował o tym, że umowa została zawarta z konsorcjum firm BBF i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Przewiduje ona stworzenie dokumentacji technicznej oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad budową nowego połączenia kolejowego, łączącego Kraków z Myślenicami. Projektanci będą mieli na to 35 miesięcy.
Planowany tor między Krakowem a Myślenicami zakłada powstanie około 22-kilometrowej linii kolejowej, która będzie przebiegać od Swoszowic w Krakowie do centrum Myślenic.
W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano wybudowanie dwóch tuneli, licznych wiaduktów oraz estakad. W części centralnej trasy ma powstać tak zwana mijanka o długości 7 km, co pozwoli na kursowanie pociągów z częstotliwością sięgającą mniej więcej pół godziny. Przy tej trasie mają powstać przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja końcowa Myślenice. Prędkość pociągów na tym odcinku będzie wynosiła od 80 do 120 km/h. Szacunkowy czas przejazdu z Krakowa do Myślenic to mniej więcej 40 minut.