7 grudnia do kancelarii Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego trafiła prośba o wydanie zgody na eksploatację świeżo zbudowanej arterii komunikacyjnej, znanej jako Trasa Wolbromska, znajdującej się w granicach Krakowa. Ta nowatorska arteria komunikacyjna pełni funkcję drogi wylotowej z północno-zachodniej części grodu Kraka i łączy dzielnicę Prądnik Biały z węzłem Zielonki, infrastrukturalnym elementem Północnej Obwodnicy Krakowa, co odpowiada przebiegowi drogi ekspresowej S52.
Projekt budowy Trasy Wolbromskiej na terenie stolicy Małopolski został uruchomiony w drugim kwartale roku 2022. Nowoczesna, 2-kilometrowa arteria komunikacyjna, przecinająca obszar Krakowa i gminy Zielonki, to efekt wspólnych działań miasta Kraków i władz województwa małopolskiego. Realizacją projektu zajmowała się renomowana spółka STRABAG Infrastruktura Południe. Trasa Wolbromska swój punkt startowy ma na skrzyżowaniu ulic generała Sosabowskiego i Pachońskiego, w pobliżu pętli tramwajowej Krowodrza Górka. Następnie biegnie równolegle do drogi wojewódzkiej nr 794, przecina linię obwodową kolejową, tworząc komunikacyjne połączenie między Bronowicami a Batowicami. Nad koordynacją prac przy realizacji odcinka miejskiego, który mierzy jeden kilometr, pieczę sprawował krakowski Zarząd Inwestycji Miejskich.