Świadkiem nieustannego wzrostu liczby tramwajów typu Lajkonik na drogach Krakowa jest coraz więcej mieszkańców. W ostatnią środę września, dokładnie 27-go, po przeprowadzeniu wymaganych testów i badań technicznych, flota miejskich pojazdów szynowych powiększyła się o setny egzemplarz tego modelu. MPK SA w Krakowie informuje, że ten konkretny tramwaj zostanie przydzielony do zajezdni w Nowej Hucie, skąd wyjedzie na trasę jeszcze w ciągu najbliższego tygodnia, by służyć pasażerom. Coraz większa część floty MPK SA w Krakowie, blisko 90 procent, to teraz tramwaje z niską podłogą. Tymczasem ponad 80 procent z nich jest również wyposażonych w klimatyzację.
Flota MPK, obecnie posiadająca 100 Lajkoników, składa się z 50 wagonów pochodzących z pierwszego kontraktu, który przewoźnik realizował między 2019 rokiem a 2021 rokiem, oraz kolejnych 50 sztuk z drugiego zamówienia, którego realizacja jest w trakcie (do końca tego kontraktu pozostaje odebrać jeszcze 10 wagonów).
MPK przypomina, przy okazji, że najnowsza generacja Lajkoników II rozpoczęła regularne kursy 24 listopada 2022 roku. Te nowe tramwaje oferują więcej przestrzeni z niską podłogą, co sprzyja łatwiejszemu poruszaniu się osobom korzystającym z wózków. Są także wyposażone w szereg udogodnień, takich jak: klimatyzację, automaty biletowe, system informacji pasażerskiej, kamery monitoringu oraz porty USB umożliwiające ładowanie smartfonów.