Każdy, kto prowadził stronę swojej firmy lub sklep internetowy, zmierzył się z pojęciem pozycjonowania i SEO (Searching Engine Optimization). Nawet jeśli nie znasz tego skrótu, intuicyjnie możesz odgadnąć, co kryje się pod pojęciem optymalizacji pod wyszukiwarki i zdobywania widoczności – w końcu, gdy masz witrynę, chcesz, by jak najwięcej ludzi ją znalazło i odwiedziło.
Czym właściwie jest pozycjonowanie?
Najprościej mówiąc, pozycjonowanie to zespół działań służących optymalizacji wewnętrznej i zewnętrznej witryny, mających na celu zwiększenie jej pozycji organicznych w wynikach wyszukiwania. Obejmuje:
- działania SEO (optymalizacja techniczna oraz treści);
- content marketing;
- link building;
- analitykę internetową.
Wysokiej jakości profesjonalne pozycjonowanie firm krakowskich to nie tylko budowanie linków czy tworzenie użytecznych treści. Promocja strony internetowej wymaga kompleksowej i regularnej pracy nad tymi czynnikami, które wyszukiwarki uznają za ważny czynnik rankingowy.
Dlaczego warto pozycjonować stronę firmy?
Zwiększenie zaufania do marki. Gdy Twoja strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale nie dzięki płatnym reklamom, użytkownik chętniej na nią wejdzie. Dlaczego? Ponieważ prawdopodobieństwo, że znajdzie na niej odpowiedź na swoje zapytanie, jest bardzo wysokie, a przynajmniej z tym kojarzy się pozycja w TOP10 w SERP. Dla potencjalnego klienta to obietnica spełnienia jego potrzeb. Dlatego pozycjonowanie pozwala nie tylko na zwiększenie świadomości marki, ale także lojalności konsumentów.
Wzrost konwersji. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie tylko przenosi użytkownika na stronę, ale także zapewnia doskonałą okazję, by zachęcić go do podjęcia konkretnych działań. Sprzyja temu wewnętrzna optymalizacja serwisu, która obejmuje szereg prac nad użytecznością, funkcjonalnością i zawartością. Takie działania sprawiają, że strona jest przyjemniejsza i bardziej zrozumiała dla potencjalnego klienta. W rezultacie odwiedzający chętniej dokona zakupu.
Długotrwały efekt. Nawet jeśli przestaniesz finansować pozycjonowanie, to jego efekty utrzymują się jeszcze nawet kilka miesięcy, a ruch organiczny będzie spadał stopniowo. Warto wiedzieć, że spadek pozycji witryny zwykle wiąże się z działaniami konkurencji i zmianami w algorytmach Google. To znaczy, że po przerwie twoja strona będzie potrzebowała zaktualizowania optymalizacji, a nie zmian od zera.
Stosunkowo niskie koszty. W przeciwieństwie do innych kanałów pozycjonowanie jest tanie i pozwala na elastyczne podejście do budżetu. Na tego typu działania promocyjne mogą pozwolić sobie zarówno małe, jak i duże firmy.
Możliwość dotarcia do potencjalnych konsumentów. W praktyce użytkownik zwraca uwagę maksymalnie na pierwszych 15 witryn z wyników wyszukiwania. Jeśli witryna jest na jednej z najwyższych możliwych pozycji, to oczywiście ma znacznie większe szanse na przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów. Co więcej, pozycjonowanie na konkretne słowa kluczowe, które odpowiadają zapytaniom użytkowników, pozwala przyciągnąć na stronę ruch wyższej jakości – to znaczy, że tacy odwiedzający z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu.
Pozycjonowanie jest ważną częścią prowadzenia biznesu w sieci i może przynieść praktycznie same korzyści. Dlatego warto w nie zainwestować, a w szerszej perspektywie łączyć je z innymi kanałami promocji.